Obat Pelangsing Pepaya

Obat Pelangsing Pepaya,- Buah betik bukanlah hanya boleh dieksploitasi, hampir dari semua bahagian dalam betik boleh digunakan. Bermula dari akar, batang, daun, kelopak bunga, buah-buahan, pokok, resin bahkan mempunyai faedah yang amat berguna kepada badan.

Mengikut pada tahun Villegas dalam dimuatkan sayur-sayuran sumber Asia Tenggara 2: buah-buahan yang boleh dimakan, kira-kira 60 peratus daripada buah-buahan yang ripening betik boleh dimakan. Setiap 100 gram pucuk betik secara purata mengandungi 86,6 gram air, 0.5 gram protein, 0.3 gram lemak, gram karbohidrat, serat gram 12.1 0.7, 0.5 gram kelabu, 34 mg kalsium, fosforus, besi 1 mg, 3 mg kalium, 450 mg vitamin A, vitamin C, mg 74 11 mg 0.03 mg, thiamin 0.5 mg, niasina dan 0.04 mg riboflavin. Tenaga nilai 200 kJ/100 g serta kandungan gula adalah sukrosa (48.3 peratus), glukosa (29,8%), dan fruktosa (21.9 peratus)

Selain sebagai buah yang boleh diperolehi sepanjang tahun, betik juga digunakan bagi bahan Ratu, menyegarkan minuman, Jeli, jem, kek dan buah-buahan beku. Di Tanah Jawa, ia juga merupakan asas banyak bunga betik pala dan daun muda Nya sebagai hidangan sampingan atau ubatan herba. Karpaina, sejenis alkaloid yang terkandung dalam betik boleh digunakan untuk mengurangkan gangguan jantung, Ameba, dan ubat-ubatan pee komited.

Tahukah anda bahawa buah betik juga mempunyai kesan terapeutik yang cemerlang? terutamanya terapi Kecantikan untuk wanita seperti badan slimming, Menganjalkan payudara dan muda

Pelangsingan badan

Buah betik mempunyai kelebihan berurusan dengan badan. Dengan bersungguh-sungguh mengambil betik enzim boleh menghasilkan dua betik masak. Baik, enzim yang bertindak sebagai penghurai lemak dalam badan kita. Enzim yang memecahkan protein juga lebih baik dan memotong daging berlebihan.

Toning payudara

Betik dalam Amanah oleh nenek moyang kita dahulu sebagai buah-buahan yang boleh mengetatkan payudara. Enzim betik buah-buahan boleh membantu pertumbuhan payudara supaya lebih tona dan lembut. Betik juga diperkaya dengan vitamin A serta pengikat hormon yang merangsang perbelanjaan pada hormon wanita dan merangsang ovari merembes hormon wanita. Kelenjar hormon susu akan lancar dan bentuk mendapatkan payudara yang ideal.

Awet muda

Paras vitamin C dalam Pepaya adalah epal 48 times!!. Betik adalah juga aktif sebagai detox supaya ia boleh menyegarkan kulit dari dalam. Betik juga boleh menggalakkan proses metabolisme kulit. Betik juga adalah baik melumerkan lapisan kulit dan tanduk penuaan liang-liang dipori timbul supaya kulit lebih tona dan terang. Ya, sekarang perlu rajin rajin hanya penggunaan Topeng muka buah betik atau betik.

wdcfawqafwef